Recent male graduates in the EU were more likely to find work than their female counterparts. Some of these gender differences can be explained by the nature of the studies (fields) generally followed by the two sexes (for example, a greater proportion of science and technology students tend to be men) and by differences in the demand for graduates In the labor market. with different skills (EUROSTAT, 2015)

Hillary wants to develop an innovative business learning model to encourage female entrepreneurship and gender-friendly initiatives by university students attending universities in the humanities and arts, education and social sciences.

The project aims to demonstrate the appropriate business skills and raise awareness about social entrepreneurship and self-employment as a possible professional option.

Finally, the project wants to reduce the unemployment rate of newly graduated students attending non-STEM universities and, in particular, wants to increase the rate of female self-employment and social entrepreneurship initiatives, especially in the countries most affected by the crisis economic and that have a high rate of female unemployment and a low rate of female self-employment such as Spain, Italy, Romania.

The soft skills learning game we want to develop in this project will focus on the soft skills most needed by students and young people who start in the real world of work (based on desktop research and needs partners and students to conduct an analysis) and will include different types of resources and learning tools.

Leader is designed to produce high quality intellectual results that allow FP students increased leadership skills of young people in all types of VET institutions. The project is very innovative because this project is not only being developed for FP students but also for VET students.

The project consortium has experience in the development of combined learning and e-learning courses, mentoring and coaching, and is aware of the importance of taking into account the peculiarities and preferences of FP learning.

 

Medium and small businesses are important for productivity and the economy in the North Sea regions.

However, few companies achieve their objectives.

The objective of Lean Landing is to develop and find a solution so that these companies can achieve their objectives. For this, it will cooperate with institutions that have financial and public knowledge and business development.

The impact of the project is an exchange of knowledge with all kinds of institutions across the EU.

Coaching en prestatiemanagement is tegenwoordig een sleutelcompetentie voor managers. Onderzoek toont aan dat organisaties die een coaching cultuur hebben ontwikkeld en zich eigen hebben gemaakt, beter presteren dan organisaties die dit nog niet hebben gedaan. Dit project heet daarom ook: Managers as Coaches (MAC). MAC ontwikkelt ook de vaardigheden en competenties om volwassen studenten (managers, eigenaren en/of directeuren) op de werkplek te ondersteunen en op te leiden.

Het project zal bijdragen aan de ontwikkeling van een sterkere coaching cultuur binnen organisaties en de training van zowel beroepsopleiders/trainers, teamleiders, managers als eigenaren.

Online winkelen en de crisis van de afgelopen jaren hebben geleid tot de sluiting van veel (kleine) bedrijven en retailers in buitenwijken maar ook in winkel gebieden. Het raakt niet alleen de commerciële sector maar ook de gastvrijheidsindustrie (hotels). Een andere oorzaak van sluiting is de opkomst van grote winkelcentra die unieke ervaringen bieden welke kleine bedrijven en retailers niet kunnen bieden.

Het doel van Letz Retail is een leerprogramma voor onafhankelijke retailers of kleine bedrijven ontwikkelen. Zij leren op deze manier het eigen aanbod aan te passen aan een nieuwe en dynamische markt.

Van dit project wordt verwacht dat retailers en kleine bedrijven een nieuwe markt leren aanboren en kunnen innoveren.

Tourism 4 Careers (T4C) is gericht op het bevorderen van educatieve en professionele kansen binnen de sector hospitality en toerisme voor middelbare- en mbo-studenten. Om dit te doen, ontwikkelt het project de volgende twee interactieve en educatieve modules (e-learning middelen): Inleiding tot toerisme en carrières in hospitality en toerisme.

De doelstellingen van T4C zijn: studenten bewuster maken van de keuze voor een loopbaan in het toerisme en gastronomie, meer personeel aantrekken in de toeristische en gastronomische industrie en middelen bieden om de digitale geletterdheid te verbeteren.

De modules bieden waardevolle informatie over toerisme aan middelbare scholieren en MBO-studenten en informeren hen over loopbaanopties binnen de toeristische sector. De bronnen laten zien hoe het leven echt is in de toerisme- en horecasector, waardoor ze een geïnformeerde professionele beslissing kunnen nemen. Aandacht voor studie en loopbaanbegeleiding vermindert bovendien het aantal uitvallers in het voortgezet en hoger onderwijs.

 

 

Veel volwassen vrouwen ouder dan 40 jaar hebben niet de kennis of vaardigheden om internet te gebruiken.

Woman Power Code heeft twee fundamentele doelstellingen, de eerste is om volwassen vrouwen te helpen kennis en vaardigheden op te doen met betrekking tot het digitale tijdperk. Een tweede uitdaging wordt geschapen door de generatie meisjes die digitale vaardigheden hebben, maar niet geïnteresseerd zijn in deze sector.

De impact van Women Power Code is om deze vrouw te ondersteunen zodat ze hun problemen kunnen overwinnen en een eenvoudige manier kunnen vinden om nieuwe vaardigheden te verwerven.

Kleine en middelgrote ondernemingen exporteren slechts 13% van alle handelsactiviteiten van de EU. Dit heeft twee oorzaken: voor bedrijven die oververtegenwoordigd zijn in bepaalde landen is het moeilijk om relaties met andere bedrijven te ontwikkelen. Een andere oorzaak is het gebrek aan innovatiekracht. Verder is dit te wijten aan het gebrek aan informatie, culturele kennis en taal- en financieringsvaardigheden. Het doel van UpGradeSME is om via thematische workshops een instrument voor politieke internationalisering te creëren om nieuwe en de ontbrekende kennis te verkrijgen.

Ten slotte zal elke projectpartner zijn internaliseringsbeleidstool verbeteren. Ze zullen ook een reeks onderzoeken naar, bijvoorbeeld: hoe de impact en invloed op de prestaties van de doelgroep te meten, hoe informatie en integratie te delen en hoe aan te passen aan andere politieke instrumenten.

 

Sumigre staat voor: Supporting Professional Development of Migrant-Related Educators.

Europa is de bestemming van een ongekend aantal mensen dat door geweld is ontheemd vanwege de conflicten in Syrië en Irak. Grootschalige bevolkingsbewegingen in 2015 hebben veel problemen veroorzaakt en waren soms overweldigend voor de noodhulp in de omringende landen. Een bijkomend probleem is het tekort aan opvoeders/leraren/instructeurs dat goed is voorbereid om getraumatiseerde immigranten te helpen.

De doelstellingen van het project zijn het ondersteunen van de professionele ontwikkeling van opvoeders/leraren/instructeurs gerelateerd aan migranten, het vergroten van de samenwerking tussen de publieke en private sector, het versterken van meer Niet-gouvernementele Organisaties (Ngo’s) om acties te initiëren gericht op het bedenken van oplossingen en het vergroten van het publieke bewustzijn over de moeilijke situatie van immigranten.

Het materiaal bestaat uit: lokale workshops, zeven multiplier-evenementen, gedrukt materiaal zoals brochures en posters, de website, driemaandelijkse digitale nieuwsbrieven, deelname aan televisie-interviews en regionale en nationale persberichten. De effectieve verspreiding zal door middel van deelname van geïnteresseerde partijen gebeuren en zal de mogelijkheden van integratie in de agenda en het programma van de geïnteresseerde partijen vergroten.