De bestemmingen van traditionele toeristische landen zijn clusters van kleine en middelgrote ondernemingen die toeristische diensten produceren, variërend van accommodatie en catering tot het organiseren van culturele of sportieve activiteiten voor bezoekers. Het ondersteunen van Mkb’s in de toeristische sector is van vitaal belang voor economisch herstel. Informatietechnologie helpt vooral het kleinere type van toeristische bedrijven om de productiviteit te verhogen. Een belangrijke vraag voor de toekomst van het toerisme-afhankelijke MKB is hoe ze het best mogelijke gebruik kunnen maken van informatietechnologiesystemen om zich te verbeteren. Het doel van DIGITOUR is om de toeristische sector te voorzien van een agile toolkit, die ook gebruikt kan worden door docenten en in-company trainers.

 

 

 

Did you know women are only for 20% represented as it comes to founding companies? And only 15,6% of the (Dutch) people in the TECH world are women?

Time for a change!

In our project ITs4Women we aim to narrow the gap between technology and women, in close collaboration with our European partners in Spain, Ireland, Sweden and Romania. We will pursue our project’s objectives by building a multifunctional platform for women AND the setup of a regional partnership.

For more information visit www.itsforwomen.eu and keep track of the developments!

In PlasticValue we want to prepare current and future professionals, in particular those in innovation, production or transformation related areas, for making the turn-around, to revalue their plastic waste (using co- creation & co-design approaches) and take full advantage of the opportunities it offers.

We will develop a validated learning programme, which offers a combination of innovative and green sectoral skills to achieve plastic waste revaluation. PlasticValue will deliver practical casestudies as relatable examples, training programme and guides for stakeholders to implement the PlasticValue approach.

In PlasticValue willen we huidige en toekomstige professionals, in het bijzonder die in innovatie, productie of transformatie gerelateerde gebieden, voorbereiden op verandering; plastic afval herwaarderen (met behulp van co- creatie & co-design) en ze laten inzien hoe ze ten volle kunnen profiteren van de kansen die het biedt.

We zullen een geavanceerd leerprogramma ontwikkelen, dat een combinatie van innovatieve en groene sectorale vaardigheden biedt om tot herwaardering van plastic afval te komen. PlasticValue zal casestudies ontwikkelen met praktische voorbeelden , een trainingsprogramma en handleidingen voor stakeholders om de PlasticValue aanpak te implementeren.

 

 

 

ENTRUST is een training- en ontwikkelingsprogramma waar 50-plussers worden ondersteund bij het inbrengen van een idee voor een duurzaam toerisme bedrijf van concept tot commercialisering.

 

 

ENTRUST is a training & development programme where people aged 50+ will be supported Read more

Increasing the number of young people that takes on entrepreneurship Read more

Verhogen van het aantal jongeren dat gaat ondernemen en een bedrijf begint, Read more

 

 

This project will assess the intercultural competences of the hospitality managers and employees and create a training methodology that makes use of critical intercultural incidents derived from daily work engagement.

The hospitality and tourism industry is known for its culturally diverse workplaces and companies. However, research has shown a lack of proper training for industry managers and employees to overcome the many challenges of communication in intercultural settings. Some international hotel chains have intercultural e-learning courses to face this, but most existing training programmes do not contain enough useful information. They also hardly help their hotel managers and employees to understand cultural differences, to build up their intercultural awareness. To sum up, the lack of effective intercultural training has slowed down:

  1. The improvement of relations between individuals from different cultures at hotel workplaces
  2. The improvement of services provided to international guests

 

Therefore, the InterCultural Hotel project is now here to develop a new, innovative intercultural training framework for the hospitality sector that would fit the actual needs of the hospitality professionals. The new intercultural training will be developed to prepare them for surprises that can arise in an intercultural situation and make sure they obtain intercultural awareness.